Connect with us

2020 election

TIME Magazine just shockingly admitted how corporate America stole the election from Trump

Published

on

The Fake News Media successfully carried Joe Biden into the White House.

But they wanted validation for their behind-the-scenes scheming.

So TIME Magazine just shockingly admitted how corporate America stole the election from Donald Trump.

Joe Biden won the 2020 election despite many voter irregularities.

For example, thousands of ballots in Wisconsin that did not have return addresses were counted when such ballots would’ve been disqualified in the past.

But the real work to secure the election for Biden was done behind the scenes by left-wing operatives, the corporate press, and Big Tech.

Journalist Molly Ball admitted as such in a 6,000+ word piece in TIME Magazine.

She detailed how shadow organizations conspired to “fortify” the election for Biden.

Ball wrote:

“That’s why the participants want the secret history of the 2020 election told, even though it sounds like a paranoid fever dream – a well-funded cabal of powerful people, ranging across industries and ideologies, working together behind the scenes to influence perceptions, change rules and laws, steer media coverage and control the flow of information. They were not rigging the election; they were fortifying it.”

That is a truly amazing paragraph because it confirms everything Trump and other Republicans and conservatives have been saying about the corporate media and other institutions.

The article doesn’t even touch on Big Tech censoring the New York Post’s scoop about Hunter Biden’s “laptop from hell.”

Facebook spokesman Andy Stone admitted the platform slowed the dissemination of the story, and Twitter flat-out blocked it and suspended the official account for the New York Post.

Twitter users weren’t even allowed to share The Post’s link via private message.

Perhaps one of the most fascinating parts in Ball’s article highlights how leftist organizations were prepared to send their shock troops out in the streets when Trump was ahead in the polls.

The story continued:

“The conversation that followed was a difficult one, led by the activists charged with the protest strategy. ‘We wanted to be mindful of when was the right time to call for moving masses of people into the street,’ [Angela] Peoples says. As much as they were eager to mount a show of strength, mobilizing immediately could backfire and put people at risk . . . So the word went out: stand down. Protect the Results announced that it would ‘not be activating the entire national mobilization network today, but remains ready to activate if necessary.’ On Twitter, outraged progressives wondered what was going on. Why wasn’t anyone trying to stop Trump’s coup? Where were all the protests?”

This is telling because if the entire point of the project was to “fortify” the election regardless of who wins, Trump leading in the polls should not have been a reason to send out the activists.

Trump was excoriated by the Left for telling the Proud Boys to “stand back and stand by” during a debate (after he was pestered and prompted to do so) when that’s precisely what left-wing operatives did.

In their own words, leftists admit that they conspired to “fortify” the election, but in their eyes, only one result was acceptable.

Pants on Fire Official Polling

2020 election

Fox News’ response to this billion dollar lawsuit was the last thing anyone ever expected

Published

on

By

Left-wing activists think they found the silver bullet to take down Fox News.

But things did not go according to plan.

And Fox News’ response to this billion dollar lawsuit was the last thing anyone ever expected.

Voting machine company Smartmatic filed a $2.7 billion lawsuit against Fox News, hosts Lou Dobbs, Jeanine Pirro, and Maria Bartiromo as well as Trump allies Rudy Giuliani and Sidney Powell over claims that deceased Venezuelan dictator Hugo Chavez played a role in the company’s founding and that the machines vote totals were tampered with in foreign countries.

Left-wing critics boasted that Smartmatic had an airtight case that could bring down Fox News with a settlement that takes a bite out of Fox’s financial empire worth billions of dollars.

But Fox News fought back.

The network’s attorney, former solicitor general Paul Clement, wrote in the network’s response that this lawsuit attacked the American principle of a free press.

“This suit strikes at the heart of the First Amendment,” Clement stated. “Smartmatic’s theory is fundamentally incompatible with the reality of the modern news network and deeply rooted principles of free speech law.”

In a statement, Fox News also blasted the lawsuit stating that Fox News has every right to report and comment on allegations made about the election.

“FOX News has moved to dismiss the Smartmatic lawsuit because it is meritless,” the statement read. “If the First Amendment means anything, it means that Fox cannot be held liable for fairly reporting and commenting on competing allegations in a hotly contested and actively litigated election. We are proud of our election coverage which stands in the highest tradition of American journalism.”

Fox argued that the allegations made by Giuliani and Powell were news and Fox had a First Amendment right as a news organization to broadcast those charges as well as comment on them.

Dominion has also filed a series of defamation lawsuits against Powell, Giuliani, and MyPillow CEO Mike Lindell over claims their voting machines altered totals in the election.

The coverage of these lawsuits has been overwhelmingly positive and it is treated as a given that the companies will bankrupt their critics.

But Fox’s filing shows they have a serious First Amendment case to make.

Pants on Fire News will keep you up-to-date on any new developments in this ongoing story.

Continue Reading

2020 election

Fox News got hit with a billion dollar lawsuit that could bring down three popular hosts

Published

on

By

Fox News is facing a crisis.

It’s all because of the election and voter fraud.

And now Fox News got hit with a billion dollar lawsuit that could bring down three popular hosts.

The voting system technology company Smartmatic sued Fox News, hosts Lou Dobbs, Maria Bartiromo, and Jeanine Pirro as well as lawyers Rudy Giuliani and Sidney Powell over claims that deceased Venezuelan dictator Hugo Chavez had a hand in developing Smartmatic software and that vote totals could be changed in foreign countries.

Smartmatic stated none of this true and that their technology was only used in one country – in the United States during the 2020 election.

The New York Times reports:

Rupert Murdoch’s Fox Corporation and three of its popular anchors are the targets of a $2.7 billion defamation lawsuit filed on Thursday by a company that became a prominent subject of discredited theories about widespread fraud in the 2020 presidential election.

Smartmatic, an election technology company, filed the suit in New York State Supreme Court on Thursday against the Fox Corporation, Fox News and the anchors Lou Dobbs, Maria Bartiromo and Jeanine Pirro. As part of the same action, the company is suing Rudolph W. Giuliani and Sidney Powell, who made the case for election fraud as guests on Fox programs while representing President Donald J. Trump.

Smartmatic is not the only voting technology company to file such a lawsuit.

Dominion Voting Systems filed a $1.3 billion lawsuit against Giuliani and another against Powell for their allegations that Dominion voting machines flipped millions of votes from Donald Trump to Joe Biden.

Fox News, One America News Network, and Newsmax all retracted claims that Dominion played any role in voter fraud or vote switching.

As of yet, Dominion has not sued those news outlets.

But Smartmatic took this step.

Pants on Fire News will keep you up-to-date on any new developments in this ongoing story.

Continue Reading

2020 election

All hell broke loose on Newsmax when the MyPillow CEO began to talk about Dominion voting machines

Published

on

By

MyPillow CEO was the latest victim of cancel culture when Twitter banned him over his support for Donald Trump.

Newsmax invited Lindell on to discuss being deplatformed.

But then all hell broke loose on Newsmax when the MyPillow CEO began to talk about Dominion voting machines.

Lindell’s appearance on Newsmax flew off the rails when Lindell claimed to have proof that Dominion voting machines changed votes from Donald Trump to Joe Biden.

Newsmax already retracted any stories that accused Dominion of engaging in voter fraud and Dominion filed a $1.3 billion defamation lawsuit against Lindell for his accusations about their voting machines.

Newsmax hosts Heather Childers and Bob Sellers tried to maintain control of the segment and prevent Lindell from making any accusations against Dominion that could get Lindell and the network into legal trouble, but Lindell plowed right through their attempts to keep the interview on track.

At one point Sellers became so upset that he walked off the set in the middle of the interview.

Dominion slapped Lindell, Sidney Powell, and Rudy Giuliani with lawsuits over their claims that Dominion participated in an international conspiracy to alter the vote totals of the 2020 election.

No one has presented any proof this occurred.

Fox News, Newsmax, and One America News Network all retracted or apologized for running stories about Dominion voting machines.

Dominion has yet to sue any of the media outlets and Newsmax was worried that by letting Lindell make these claims unchallenged they could be next.

Pants on Fire News will keep you up-to-date on any new developments in this ongoing story.

Continue Reading

Sign Up For FREE Alerts

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Trending