Connect with us

CBS

The CBS hit piece on Ron DeSantis was even worse than you think

Published

on

CBS’ 60 Minutes ran a fake news hit piece to smear Florida Governor Ron DeSantis as a corrupt pay-to-play hack.

The story turned out to be a lie.

But the CBS hit piece on Ron DeSantis was even worse than you think.

Even after prominent Democrats spoke out to refute 60 Minutes’ story that Ron DeSantis engaged in pay-to-play corruption by awarding Publix a contract to distribute the coronavirus vaccine in Palm Beach County after Public donated $100,000 to DeSantis’ 2022 re-election campaign, CBS still stood by the story.

The CBS statement claimed they spoke to the Democrats who defended DeSantis and claimed their perspective was not ignored.

“When Florida state data revealed people of color were vaccinated at a much lower rate than their wealthier neighbors, 60 Minutes reported the facts surrounding the vaccine’s rollout, which is controlled by the Governor,” a CBS News spokesperson told Fox News.

“We requested and conducted interviews with dozens of sources and authorities involved. We requested an interview with Gov. Ron DeSantis, he declined; we spoke to State Emergency Management Director Jared Moskowitz twice, but he declined to be interviewed on camera for our story until well after our deadline. The idea we ignored their perspective is untrue,” the CBS statement read.

One of those Democrats was State Emergency Management Director Jared Moskowitz and he said that he spoke to 60 Minutes and told them their story was BS.

“I did speak with @60Minutes. Never said I didn’t. They were very nice, but I told them that the @publix story was ‘bullsh**’. Walked them through the whole process. The fact that I didn’t sit down on ‘camera’ because I am responding to a 100 year emergency doesn’t change the truth,” Moskowitz wrote on social media.

In an email to Governor DeSantis’ staff, 60 Minutes producer Oriana Zill de Granados claimed they had spoken several times to Moskowitz and that the information he provided on background would be included in the story.

“Luckily, we have already spoken to Director Moskowitz several times,” Zill de Granados wrote in the email. “We appreciate his perspective on the roll out in Florida. We have included the information he provided on background as it pertains to this story”.

Moskowitz’s information refuting the claim that DeSantis rewarded Publix with a vaccine distribution contract as a reward for a campaign donation never made it in the story.

Critics contend CBS had the facts right in front of them and knowingly suppressed them in favor of advancing a political narrative based on lies.

Pants on Fire News will keep you up-to-date on any new developments in this ongoing story.

Sign Up For FREE Alerts

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Trending